Gäst Gunnar Postad 4 Augusti , 2004 Hoppas någon kan råda mig. oljepumpen kan inte behålla trycket vid lågt varv eller avstängning av moter så är trycket borta vid omstart. Efter påfyllnad av olja i pumpen så funkar det till nästa låga varv eller avstängning igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 4 Augusti , 2004 Jag kanskje e ute o cyklar, men drivs inte olje pumpen av motorns rotation? :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dannehama 0 Postad 4 Augusti , 2004 Byt packningen vid sugsilen och dra åt locket ordentligt med en nyckel. Typ samma som vid byte av kapskivor på en vinkelslip. Minsta lilla tjuvluft där gör att pumpen tappar vakumet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 10 September , 2004 :-? Har samma problem på samma motor!! Jag har letat :shock: efter ett oljechema för MD11C (hur oljekanalerna går i motorn) för att se vilka möjligheter till problem det finns, eller en funktionsbeskrivning av oljesystemet, men det jag hittat är under all kritik??Kan någon hjälpa mig med detta? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 10 September , 2004 som sagt kolla nylonbrickan vid silen. annars får du kolla pumpen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 10 September , 2004 Jag har haft samma problem med en likadan motor (sök här på bryggsnack för många bra tips) men har nu fått ordning på det tror jag. Jag bytte packning och drog så skjortan skrynklade i ryggen vid oljesilen. Jag bytte också backventilen i oljepumpen. Vidare kör jag nu mera med en oljetillsats för att få bättre smörjning. Trycket i min maskin är fortfarande lågt men håller sig iaf. på en acceptabel nivå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser