smullis 0 Postad 12 Augusti , 2009 Hej, Lördagen 26 september skall vi (några gubbar) träffas för att dra upp vår tinor. Vilket är bäst, att lägga in dom på måndag morgon och låta dom ligga i till på lördag eller lägga in dom på fredag och låta dom ligga i ett dygn ? Tisdag-torsdag är jag tyvärr upptagen av annat så det är måndag eller fredag som gäller. Jag läste på en annan fiskesida många berömmande inlägg om Biltemas tinor. Är det någon som har erfarenhet av dessa ? Carapax säljer också en modell, är den bra ? Betet skall ju vara ordentlig ruttet och först saltas, så mycket har jag fattat. Men skall man först salta och sedan efter någon vecka låta det ligga osaltat så att det ruttnar ordentligt eller skall det ligga i salt hela tiden ? Måste det vara makrill, går det inte bra med fiskrens? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dobido79 0 Postad 13 Augusti , 2009 Hej! Hur du ska göra med att lägga i tinorna får du göra som du vill. Själv skulle jag absolut inte välja biltema tinor om dom nu får kallas det. Carapax tinor fungerar kanonbra och håller hummern kvar mycket bra. Fiskar du med carapax så kan du absolut lägga i tinorona på mån. Du kan salta in makrill, berggylta, sill eller vad du nu väljer redan nu och du ska inte ta upp agnet o låta det ligga någon vecka innan utan bara ta upp detinnan du åker ut o lägger tinorna. Så gör jag och jag brukar lyckas ganska bra. Ifjol stannade jag på 84st lovliga. Lycka till!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 1 September , 2009 Se bara till att tömma spat som blir när fisken torkas ur.Glöm Biltemas burar(Funkar bra för krabbor),skrev en tråd om dem förra året.Lägger du i burarna på Måndag så är chansen större för fångst men tyvärr också för stöld. Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser