Gå till innehåll
söndag 28 juni 2026

smullis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    1
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om smullis

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, Lördagen 26 september skall vi (några gubbar) träffas för att dra upp vår tinor. Vilket är bäst, att lägga in dom på måndag morgon och låta dom ligga i till på lördag eller lägga in dom på fredag och låta dom ligga i ett dygn ? Tisdag-torsdag är jag tyvärr upptagen av annat så det är måndag eller fredag som gäller. Jag läste på en annan fiskesida många berömmande inlägg om Biltemas tinor. Är det någon som har erfarenhet av dessa ? Carapax säljer också en modell, är den bra ? Betet skall ju vara ordentlig ruttet och först saltas, så mycket har jag fattat. Men skall man först salta och sedan efter någon vecka låta det ligga osaltat så att det ruttnar ordentligt eller skall det ligga i salt hela tiden ? Måste det vara makrill, går det inte bra med fiskrens?
×
×
  • Skapa nytt...