Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Gäst thomas

stingray importör/distr

Rekommendera Poster

Gäst thomas

Hej ! Letar febrilt efter en svensk importör av Stingray båtar. För att bl.a slippa allt tjafs med CE märking osv. Snälla om någon vet något så skriv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

Hej! Jag söker efter en sida där man kan kolla på deras båtmodeller? mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

www.stingrayboats.com Kanonsida med priser, dock ej alla options, finns mer i katalogen såsom CE och 220v kit för export till europa. I sverige finns bara en helt värdelös sida som inte känns så seriös www.atlanticboats.se Stingray har CE kit till alla sina modeller i katalogen, dvs du borde kunna köpa en båt direkt från staterna. Om inte direkt från tillverkaren så i alla fall från en marina over there. För båtar upp till 22 fot gäller: >>European CE package $217 (export only) >> >>Shipping cradle $387 (export only) >> //Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

kanske dum fråga, men var hittar jag katalogen tycker DC 195:an resp 200;an ser kanonfin ut vad tror ni en sådan kommer kosta klar att köra med kärra i sverige mellan tummen å pekfingret mvh Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Katalogen finns på Båtmässan i Älvsjö :-) Engelsk text så jag antar att det är en US katalog. Jag gillar 195L, den lär toppa 52knop (60mph) med VP sexa på 225hk. Gissar att 195an landar på 300' klar i sverige. I US ligger den dock på ca $24.000..... :-/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse

Kolla på köp/sälj finns 2st fina Stingrays till salu gammla men toppskick,,,,,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mattias

hej! Du sa runt 300k, kan man inte få den billigare genom någon importfirma här eller är det de lägsta pris en svensk kan få båten för körklar i sverige? mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

195 med VP 3.0 (135hk) börjar på 200' men med den större motorn och en lämplig reggad trailer landar du nog straxt under 300 gissar jag. 185LX men VP 3.0 ligger på 180' trailer. Detta är genom svenska generalagenten, kanske är möjligt att ta in en båt själv vid sidan av, vet ej hur. Jag frågade själv om detta i ett annat inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mattias

Hej Jag vill ha en täckt DC inte bowraider men det verkar juh inte som det finns någon som väger så lite så jag kan dra den med bilen saab 9-3 aero, får dra 1460! Ingen som har tips på lätt DC mvh matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...