Gå till innehåll
fredag 03 maj 2024
Gäst Rolf Odén

albin79 köl

Rekommendera Poster

Gäst Rolf Odén

Jag har hört att man bör förstärka kölinfästningen vissa segelbåtar, hur går den till finns det någon som har utfört detta. Tacksam för råd....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Christer

Hans på Karlstads småbåtsvarv (054 100960) fixade kölen på vår Albin 79. Några Albin 79 ägare jag talat med säger att det inte är något att oroa sig över, vår Albin 79 hade dock gått hårt på grund. Upphängd kunde man känna att kölen inte satt fixerad. Jag har även för mig att Albin 79:an ursprungligen ritades med en tvärgående balk tvärs över kölsvinet - men tyvärr konstruerades hon inte så. Karlstads småbåtsvarv plastade in en tvärgående balk samt förstärkte hela durkpartiet med glasfibermatta och polyester till ett överkommligt pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Christer

Hans på Karlstads småbåtsvarv (054 100960) fixade kölen på vår Albin 79. Några Albin 79 ägare jag talat med säger att det inte är något att oroa sig över, vår Albin 79 hade dock gått hårt på grund. Upphängd kunde man känna att kölen inte satt fixerad. Jag har även för mig att Albin 79:an ursprungligen ritades med en tvärgående balk tvärs över kölsvinet - men tyvärr konstruerades hon inte så. Karlstads småbåtsvarv plastade in en tvärgående balk samt förstärkte hela durkpartiet med glasfibermatta och polyester till ett överkommligt pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...