Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst David

trimma Mariner

Rekommendera Poster

Gäst David

Ger det att trimma en 40 hk Mariner motor från 91? Jag har hört att det är samma motor upp till 60 hk fast med olika förgasare. Stämmer värkligen det? MVH David

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nja vet inte om 60 men min 18 hk trimmade vi upptill 25 hk med bara byte av förgasare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mikael

Det beror väl på om du har en japan eller amerikansk tillverkad spis? Är det en japan tillverkad Mariner (yamaha) så är det väl så att 30 o 40hp är samma spis. Kikar jag dock på Marinshopens modellguide så ser jag de 3cylindriga är japaner o de 4cyl har annat ursprung (Mercury?) Mikael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Nyberg

David, jag har samma undran och har också hört något sånt. Har en 40 hk från 84. Hör du något så kan du väl maila mig. Mvh Niklas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Jag undrar samma sak! Jag har en mariner 6 hk, men den är lika stor som en 15 hk! Kan de bara vara att byta förgasarn? Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gunnar Jansson

Jonas, skämtar du , eller ?. MVH Gunnar J.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Berra

Hej Jag har en Mercruiser 135Hk, har hört att om man byter tändstift så får jag en V8 på 300 Hk!, stämmer detta???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min Mercury135 räcker det med att göra om 3an till en 8a med lite vit färg för att få 50hk till.. Har för övrigt samma cylindervolym som en 200 och undrar själv lite vad som skiljer.. Har jag en strypt 200?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ännu en oregistrerad pundare som skriver trams...Merc är inte bättra han...snälla håll er till ämnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Hehe jag har inte fått dom uppgifterna från någon.! Men jag har sätt Mariner 15 hk som är lika stor som min mariner 6hk! Ursäkta om jag är lite kass på sånt! Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Hehe jag har inte fått dom uppgifterna från någon.! Men jag har sätt Mariner 15 hk som är lika stor som min mariner 6hk! Ursäkta om jag är lite kass på sånt! Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Berra

Sardaukar varför så saur?? Har du ingen humor!?? :lol: :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha seriösa diskussioner, men detta börjar likna ett klotterplank för fjortisar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorblocket är inte samma. Möjligt att kåpan och riggen är lika stora för att spara på tillverkningskostnader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas

Okej tack för ni svara på min fråga.! Men då har ja en till fråga! Hur trimmar man en båtmotor? En mariner 6hk. Mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...