maei 0 Postad 13 Juli , 2009 Hej, har ramlat över en för vad jag tror är en Flipper 450 fishing från 70-talet. Båten är en Trimaran. Men den är tung som ett as. Vad kan vara fel? Kan det komma in vatten i skrovet, är det sandwich konstrukton och det har kommit in fukt? Någon som har en idé? Kan man använda en vanlig båttrailer till ett sådant skrov eller behöver man en spacialvagn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 14 Juli , 2009 Är det dubbelskrov? då finns risken att det trängt in vatten mellan det, och då blir den väldigt tung speciellt vid planing då allt vatten åker bak i båten där motor å tank å den mesta vikten redan finns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 18 Juli , 2009 Hej Det måste ha kommit in vatten in imellan skrov och golv. jag har en 450 sporting ligger på bockar här hemma och den lyfter man för hand i ena ändan, skulle tro att hela båten väger knappt 200 kilo om äns det. I den som jag har finns en stor förtoft som verkar vara en flyt tank, den kan man borra upp och ersätta hålet med en inspektionslucka efteråt. Ang trailer så hämtade jag min på en vanlig båt trailer och det gick aldeles utmärkt, kölrullarna gick på mittpontonen. Lycka till// Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxit 0 Postad 18 Juli , 2009 Hejsan! Hade en sådan för ett antal år sedan och måste nog säga att den är rätt tung pga dubbel botten samt att det är lite mer plast än vad en vanlig v-bottnad båt har. Jag hade under luckan i aktern(som blir bord vid sofforna) hål där jag satte in 3st länspumpar för att kunna tömma om man har den i sjön. det sitter om ja minns annars en plugg till varje köl i aktern som du kan tömma genom. Det tömmer allt vatten som kan finnas mellan skrovet såvida det är hål under sofforna både framåt eller bakåt. det är en enkel konstruktion utan dolda fack eller så vill jag minnas. En grymt stadig småbåt i den storleken tyckte jag. Kanske ej att rekomendera men jag hade väldigt kul med den när jag satte på en 85hk v4 på den .stötig i vågor men det tar man gärna med tanke på stadigheten i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxit 0 Postad 18 Juli , 2009 Ps. min var en Ht Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser