Jonte_VP250 0 Postad 8 Juli , 2009 Behöver lite hjälp av någon vänlig själ. Se bild! Jag har mätt på kontakterna men får inget utslag, tror inte jag mäter rättmed min mätare. =/ Har hört att det kan vara lurigt att mäta växelström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 8 Juli , 2009 ??? vad försöker du fixa för problem? Med risk att vara ute och cykla så ser det ut som reläet till startmotorn?? OM det är startreläet så är min gissning; - Grov ledning till höger kommer från batteriet - Grov ledning till vänster går till startmotorn Tunnare ledningar ovanpå: - lilla till vänster är batteriminus = jord - lilla till höger borde då vara plus från nyckeln när du ska dra startmotorn. (Fast det kan det ju inte vara om det ligger plus på jämt??) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 8 Juli , 2009 Förlåt =/ Var nog inte riktigt tydlig. Den har inte med startmotorn att göra, de 2 som är märkta med plus kommer uppe från undersidan av startkransen. (Bör vara laddningen) De är även ihop kopplade med varandra. Plusen går även till något Bosch grunka (se bild) Jorden är jordad samt till Bosch grunka Vad jag hoppas är att den är till lddningen på något sätt så att jag får ut laddning till mina batterier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 8 Juli , 2009 LÖST!! Det var ett startrelä Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser