columbusave 0 Postad 22 Juni , 2009 Jag har svårt att få i backväxeln på min flippet 700. VP 4,3 gl, 280-drev. Jag måste ta så hårt att när den väl går i så är det lätt hän t att den drar snabbt akterut på höga varv. Enerverande och pinsamt.... Går det att justera växelvajern för att lösa problemet? Hur gör man? Eller måste jag lyfta upp båten och byta ut vajern.....vad kan de kosta tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 22 Juni , 2009 Hade samma problem som dig. Bytte vajer = går hur mjukt som helst. Men du behöver göra det på land om du inte vill göra det med våtdräkt på, för det blir kallt att stå i vattnet ca en kvart... Sedan måste du även se upp så att gummistrumpan som den ligger i sista vägen ut till drevet, inte ligger under vattennivån, då blir det ubåt... Hade nog försökt dra upp den/lyft upp den när jag byter. Då kan du ju även känna med handen om det är växeln eller vajern som är trög (går relativt lätt att växla med handen på drevet om det är riktigt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser