Gå till innehåll
måndag 21 juli 2025
skruddel

frågor om nya bavaria 35??? nån som vet!!!

Rekommendera Poster

Hej.

Vi undrar om någon vet hur mycket standard kylboxen i bavaria 35 cruiser rymmer i liter. Har letat efter någon sorts info om det men hittar inget. Jag vill veta i runda slängar,inte exakt på millilitern.

En annan fråga är om man kan tömma toan på samma båt ute till havs (typ ålandshav)eller går det enbart att tömma toatanken på serviceställen?Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar,men där har jag redan tittat och inte hittat någon specifik sida eller länk som utförligt beskriver hur mycket kylen rymmer eller hur rören är kopplade till toa och tank.

Det står i stora drag hur lång båten är,vad den väger,hur stora segel som finns,vilken motor man kan få osv.

Klen info om hur funktionerna är ombord. Som tjej vill man veta hur mycket plats det finns i lådor och skåp,vad ryms i kylen,kan man göra isbitar,hur breda är hyllorna för bokförvaring osv.

För att ta reda på sånt måste man ju åka till en sån båt och gå in och mäta eller se efter själv. Synd att ingen vill skriva ut det i broschyrerna över båtar. Jag tror att fler tjejer skulle bläddra i bland båtinfo med bilder om det fanns med.

Man vill ju drömma och möblera innan man slår till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man vill ju drömma och möblera innan man slår till.

Men man vill väl åka och titta också innan man slår till? Då kan man ju bilda sig en uppfattning...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp för guds skull inte en båt innan ni vet om ni tycker den är trivsam - båda två.

Det kan väl inte vara så hiskeligt långt till en Bavaria 35 och dessutom kanske ni kan bli bjudna på reskostnaden om ni är spekulanter - vad vet jag i dessa dåliga tider.

Vad gäller om ni kan tömma tanken i Ålands hav så beror det på var ni är. I Åländska farvatten är det strängt förbjudet men i Sverige går det bra men bör göras på ett hänsynsfullt sätt långt från badplatser och bostäder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trodde nog inte heller att uppgifterna skulle stå på hemsidan. Men där finns ju e-postadress och telefonnummer.

Varför inte ringa eller maila?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...