Coffe83 0 Postad 1 Juni , 2009 Gör ett nytt försök. Efter sjösättning av nya båten förra fredagen kunde jag konstatera att båten har 2 problem, (3 om man räknar med att en lanterna är paj men den kan jag nog klura ut hur man fixar ) dels visar bensinmätaren nästan tomt fast det borde vara nästan fullt. Efter lite läsning här misstänker jag att den helt enkelt är felkopplad. Men problemet jag inte har en aning om vad det beror på är att loggen (en enklare modell som endast visar siffror) som ska mäta djup, hastighet, distans och temp. endast mäter hastighet. Den får alltså el så att den går igång och men mäter inget förutom farten. Vad kan vara fel? Kan det vara nån givare som är paj/glappar? Vart kan den sitta i så fall, är det samma som hastighetsgivaren? (sitter som en liten propeller i aktern) Båten är Uttern 510 om det är till någon hjälp. Mvh Christopher Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coffe83 0 Postad 3 Juni , 2009 Ok, ingen som vet... Loggen tror jag iofs att jag kan klura ut, verkar dock inte som det finns något ekolod Nu är det bara att försöka fixa bränslemätarn. Ska se om det är givaren eller själva mätarn som är paj. Vart hur somhelst en härlig tur igår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser