Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
270-Sea_Ray

Varmvatenberedaren anslutning problem

Rekommendera Poster

Hej jag försöker montera varmvattenberedaren till Mercruiser 4.3l (seawater cooling sytem) och hittade tre (3?) olika anslutningar möjligheter.(från instalation manual 90-864196020 och 90-806535940)

  1. In från (hole on Backside of thermostat housing) har inte hittat (bara på blocket finns bult med fyrkantigt hål nära termostathuset, och ut dela kylarslang mellan termostat hus och pump (50mm)  och monter T rör.
  2. In från kylarslang (50mm) och ut till hål i vattenpump (3/4”)
  3. In från (hole on Backside of thermostat housing) och ut till hål I vattenpump

 

Kan någon hjälper mig, vilket är korrekt set att ansluta varmvattenberedare, för mig enklaste är nr3, vill inte såga av några slangar, men är också osäkert ang. (hole on Backside of thermostat housing)

Tack för all svar.Gråter

En fråga till kan man montera VVB när båten ligger in sjö?



Senast ändrad av 270-Sea_Ray | 28 maj 2009 | 21:35

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min 7,4 sitter det två slangnipplar på insuget,det ena precis bakom termostathuset.Kanske e likadan konstruktion?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry,en nippel på cirkulationspumpen och en på insuget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stor Tack, Bilder visar allt som jag behöver, gör i ordning nästa vecka, är korrekt gänga 3/4 på båda anslutningar, jag är utbildad i elektronik vi använder metrisk system. Skrattande

Varm vatten till sommar tack vare dig Persk

MVH till alla

Adam

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte väcka liv i denna tråd då jag själv ska göra samma sak (fast värmare, inte vv-beredare). Hur gick det med installationen? Hur tog du ut vattnet från motorn?

 

/Niklas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag söker information om vart man bör ansluta en varmvattenberedare. Gärna bilder, länken ovan verkar inte fungera längre.

 

Har en Mercruiser 5.0L MPI sjövattenkyld -08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...