Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Svanen2

Dekaler som ska bytas

Rekommendera Poster

Hur får man bort gamla slitna dekaler utan att skada ytan?

Tackar på förhand

Örnen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit bort dekaler med både högtryck och rakblad. Det har fungerat för mig. Var dock beredd på att du har en annans nyans under dekalen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova Biltema´ s Label Off 36-4519 - funkar bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varmluftpistol och T-röd för eventuellt klister som sitter kvar. Det använder proffsen som byter dekaler på Taxibilar och liknande. Det funkar säkert med frugans hårtork också, det behöver inte vara så varmt för att det ska släppa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan även jag rekommendera varmluftspistol eller hårtork. Bara värma och sedan dra bort märkena. Kan inte bli smidigare...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Örnen !

Läser att du fått en del olika tips. Men jag har ytterligare ett ! Ånga, med en ångtvätt. Detta är utan tvvekan det mest effektiva. Har avsripeat ca 20 st servicebilar innan byten på företaget. detta har inte efterlämnat ett enda märke av limrester. Dessutom är den helt suverän att göra rent sömmar på dynor i båtens venyldynor med samt att göra renr kakelfogar etc. Endast fantasin sätter gränser för vad du kan göra med den. Kärcher har en som är kanon för ca600kr PS ! det medföljer en detalj för fönsterputsning som är kanon med .

 

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...