Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Trollbacken

Suzuki 200 startfenomen

Rekommendera Poster

Hej,

Har en suzuki df 200 utombordare från 05  som vid start rusar upp till c:a 1500 varv i ett par sekunder. Efter detta går den ner på tomgång 500 varv. När den är kall vill den gärna tjuvstanna några gånger. För att undvika detta måste man ge den lite grundgas och varmköra några minuter. Fenomenet finns kvar även vid varm motor med skillnaden att den oftast inte tjuvstannar. Motorn är relativt ny för mig så jag vet inte hur de brukar bete sig.

Är det någon som har några idéer eller det skall vara på detta viset?

 

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha fått ett garanterat tips om att problemet berodde på IAC ventilen så chansade jag och bytte denna, dyr. Men naturligtvis kvarstår problemet. När nu detta är avskrivet från åtgärdslistan så kanske någon annan har ett bra tips eller själv råkat ut för samma sak.

Tacksam för lite ideér.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du måste åke till någon som kan koppla upp motorn o se om den lagt upp några felcoder,annar blir det o byta grejer tills det går o de kan bli dyrt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det slutar väl med det. Problemet är att det är ganska långt till närmaste Johnson, suzuki mek från mig. Den som finns i närheten bad mig att återkomma 2010...

Därför testar jag lite här först

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom du fram till något fel? Har samma fenomen på min Suzuki 150.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...