sege 46 Postad 18 Maj , 2009 Själva foten i kapellbågen, stosen som går in i röret med hål till bulten, har gått sönder på min Flash. Jag var inne på Bryggan och SeaSea men båda verkar bara ha rostfritt i dimension 10mm ungefär, skulle tro (har inte mätt, fy) att det är 13-14mm på min Flash och i aluminium. Var kan jag hitta det? Tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 18 Maj , 2009 Kolla Östersjökompaniet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
us_oberg 0 Postad 25 Maj , 2009 Hej, Jag hade precis samma problem med min Flipper 575. Jag borrade först bort den trasiga stosen och gjöt sedan igen hålet med kemisk metall (du vet?). Därefter borrade jag upp ett hål i gjutmassan och monterade sedan 10mm detaljen du talar om. Epoxylim emellan förståss. Blev väldigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 25 Maj , 2009 Kanske dom här har för dom har de flesta möjliga och omöjliga kapellbeslag och bågbeslag. http://seaside.nu/sea5.asp Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser