Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Fredrik_H84

Sea Ray

Rekommendera Poster

Är sugen på att köpa en båt till sommaren, har kollat lite på ryds 20 och 23 dc samt att jag har kollat lite på Sea Ray 215 från 2000 och nyare. Men har ingen erfarenhet av Sea Ray, därför undrar jag hur kvaliten är? Andrahandsvärde? Vill veta så mkt som möjligt.. Är amerikanska båtar något att ha eller ska man satsa på något märke från norden?

Mvh/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj.

Klart du skall köpa en båt. vad e sommarn utan båt?!?

Har sj en SR 220 overnighter årsmodel 89. Klart mkt e bytt på båten då den har 20 år på nacken men allt som skrov å dylikt e fortfarande orginal. I mina ögon så e väl SR ett av de finare amerikanska märken. funnits länge m m .

Har även för mig att SR alltid haft återförsäljare i sverige, vare sig det varit lågkonjuktur eller högkonjuktur. Till skilnad från många andra märken som kanske har haft svårare att överleva.

Rekomenderar vamt en SR men klart båtarna e ju offtast som sina ägare. E ägaren nogrann så e båten fin o vice versa.

 

Lycka till med båtletandet. Köper du en SR törs ja lova att du blir nöjd.

/Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sea Ray står sig minst lika bra i kvalité och finish som tex Ryds och Uttern. Min egna uppfattning är att Sea Ray är mer välbyggd än de ovanstående märken. Likaså Regal. 

En stor nackdel med Sea Ray 215 är att det inte går att vända stolarna mot aktersoffan. Mao går det inte att sitta runt ett bord tillsammans med de i baksoffan. Annars en kanonbåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...