Groenling 3 Postad 10 April , 2009 En fråga till. På min båt är en Evinrude e-tec 50 hp monterat. Allt fungerar som det skall egentlligen. Detta som stör mig är : När jag läggar i framväxel och kör iväg är det svårt att justera hastighet/ varvtal, eftersom vägen mellan tomgång och fullgas är väldigt kort, bara några cm. så att sänker varvtalet från 4500 till 4200 är mm arbete. Hur ställer man in, om man kan ställa in det nu, så att jag har mer utrymme att ställa in gasen? Förstår ni vad jag menar ? :-( Sven Senast ändrad av Groenling | 10 april 2009 | 08:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 10 April , 2009 Går gasen till baka till stopskruven?vem har lev,servat motorn o gjort TPS Calibrationen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 10 April , 2009 Hej Wanmar, jag köpte båten begagnad av Marks Marin, servad hos Kode maskin in Kode. Vad menar du med stoppskruv och TPS kalibrering? När jag lägger i växeln, är spaken redan ganska långt fram, så jag har inte mer mycket väg kvar att reglera gasen Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 10 April , 2009 Ta av motor kåpan o dra handgasen upp o ner för att lockalisera trottel armen det finns en stopklack där så att du ser att gasen går till baka till stopp,vad beträffar TPS justeringen så måste man koppla in en bärbardator o koppla upp sig till motorn TPS givaren ska ha ett visst motstånds värde TPS är annsluten till gasspjällen,det är inget du kan göra själv åk till en aukt verkstad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 10 April , 2009 tack så mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser