Chronic 0 Postad 8 April , 2009 Jag har en Yamaha 85 HK utombordare, en tidigare ägare har monterat ett vanligt soppafilter ( från biltema?) på bensinslangen, inne i kåpan, strax före bensinpumpen. Pumpen är av membrantyp ( motor från åttiotalet ) och jag har fått för mig att den antagligen svaga effekten i en sån här pump kan bli ännu sämre av filtret. Vad tror ni? Var är det rekommenderat att man placerar ett bensinfilter till en utombordsmotor? Båten har ju fast tank och kanske redan ett filter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser