Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Zinderella

Bavaria 29 sport

Rekommendera Poster

Åker och kollar på den båt i England som jag och kunden är överens om priset på. Den kallas den finaste Fairline 29an. Hoppas att den lever upp till texten så den inte är en.

God from far! But far from god!

Återkommer på måndag med resultatet.

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

titta på grejerna runt fönstrerna. dom sitter bara med karborre band och vi fråga varför och han sa att det va så för att om det läcker i skrovet så e det krångligt att ta loss fönstret. och det knarrar en del i durken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var en båt som var god from far but far from god 30cm vatten i motorutrymmet och gravrost på båda maskinerna. Fan va trött man kan bli. Hittade dock en Bavaria som var i kanonskick. Dock var säljaren inte på det klara med prisbilden i dagslägen. Hoppas att det går att få dem att fatta ?

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan vad tråkigt!!! Det är bara att ta nya tag.

Fotade du Fairlinen något?? Vore lite kul att se den.

Klippet kommer att dyka upp när du minst anar. Håll ut!

 

Ha det gott och lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var det klart !

Man har blivit ägare till en Fairline. Det blev en 30 Targa som kommer till Göteborg nästa lördag. Känns som en Lååååååååååång väntan.

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Då har det gått en sommar Rynkar tråkigt väder, men är toppen nöjd med båten. Har kört ca 55tim på västkusten och slussat till vänern. Allt funkar perfekt det som måste fixas i vinter är att montera en dieselvärmare och köpa en gummibåt med utombordare. Bränsleförbrukningen är jag mer än nöjd med. Från Göteborg till Spiken 125 liter då körde vi i 28knop genom hela kanalen undantaget där det råder 5knop. Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att din båt går bra. Håller med om att den är snygg.

Jag vill bara göra ett påpekande att det råder max 10 knop i göta älv, där det inte är 5.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Grattis till en snygg båt! Nu blev man sugen, vilket motorpaket har du?

Bilder?

 

Mvh

Persk

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har 2xKad32. toppenmotorer som enligt Penta meken de är hur tåliga som helst. Båten toppar 37knop FÖG vilket jag tycker är väl så bra. Gällande farten i götaälv/trollhättekanal så vet jag att det är 10 knop som gäller. Tyvär så är 10 knop den hastighet som min båt gör störst vågor. Jag vet att det är fel!! men fan så skönt att köra på i kanalerna. Vid den tidpunkt som vi körde så var vi helt ensamma i kanalen.

/Zinderella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

(Gammal tråd men jag chansar)

Tittar lite på Bavaria. (Bavaria 35 alt 37).

Har du erfarenhet av Bavarior med bensinare?

Är bränsleekonomin så dålig menar du?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har ingen erfarenhet av Bavaria med Bensinare men du kan säkert räkna ut att det blir rätt törstigt att putta fram ca 7ton med dubbla V8. Billigare i inköp? Absolut! Men du vill säkert kunna sälja den någon gång i framtiden och så stora båtar med bensin motorer lär vara allt annat än lättsålt, tyvärr.

Jag hade hellre gått ner i storlek och prioriterat drivlinan. Titta t ex på den här 35:an

http://www.blocket.se/blekinge/Bavaria_35_Sport_2006_Sista_chansen_30389177.htm?ca=11&w=3

Verkar faktiskt vara riktigt bra pris, om nu skicket är som det ska.

 

Lycka till,

Fredrick

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2009-02-17 vid 20:15 skrev chaparral265:

Har en Bavaria 29 från 2005 med Penta D6-310.

De går riktigt bra i sjön, har kört min från Nådendal till Sthlm i halvgrov sjö på Ålands hav utan några som helst problem i 20 knop.

Kvalitets- och finishmässigt går den inte att jämföra med Windy, Aquador och nåra till. Jämför med Toyota bland bilar Cool

Jag har gjort en hel del uppdateringar i form av kraftigt utökad batteribank, ankarspel iaktern, bytt till ett riktigt gasolkök, originalköket har en försvinnade liten bränslebehållare vilket skapde alldeles för mycket irritation. TV, bättre stereo osv.

Vill absolut rekommendera alternativet med singel D6 istället för dubbla kad32, kad 300 och absolut INTE bensin alternativ.

Jag kan säkert svara på det mesta du vill veta, ställ frågor bara:)

FT

Hej! 

 

Ser att denna tråd har några år på nacken men provar att skriva ändå. Är intresserad av en bavaria 29 sport. Dock vill jag gärna komma under en låg bro så undrar hur lätt /svårt det är att fälla targabågen? 

 

Mvh Jacob Helenius 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...