Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
facil26

sjökort

Rekommendera Poster

Vet någon var jag kan ladda ner sjökort från nätet, för att sedan få det till min handator som är förberedd för TOM TOM nav syst. På detta vis kan min HTC3300 fungera som navigator även i båten även om skärmen är liten och svår att se i sollus tacksam för svar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om din HTC har Windows Mobile (det har den nog, TomTom snurrar på det) så kan den köra Fugawi eller Oziexplorer med BSB-KAP-sjökort. Elaka tungor antyder  att Pirates Bay inte ens lämnar sjökort i fred...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Downloading is a crime...

Jag har kört Fugawi i PocketPC med Bluetooth GPS men är inte imponerad. Eländet hakade upp sig när man behövde den och displayen syntes dåligt i solen. Men om du kan ordna mjukvaran för ett lagom lågt pris så är det ju bara att prova.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förvisso delvis utanför ämnet men jag tar chansen.

Här finns titta-på-skärmen-sjökort för hela världen om ni vill soff-navigera lite eller planera en resa. De går inte att ladda ner, därav utanför ämnet. Länken går via en skolskutas hemsida. Det finns säkert andra som är bättre.

http://www.ockerogymnasieskola.se/tsgunilla/tsgunilla/kartamedgunillasposition.4.73c2e80c116a9bc45ee800018084.html

(ska det vara så knepigt att länka?)



Senast ändrad av Papz | 03 december 2008 | 13:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...