Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Trollbacken

Erfarenheter av Tech 7

Rekommendera Poster

Håller på att lägga en teakdurk i min lilla WA båt, kul vinterpyssla. Jag använder Cascos superfix att limma med, men jag vet inte vad jag skall nåta med riktigt. Har köpt svart Tech 7 som enl. säljaren skall fungera utmärkt. Slipbar, UV-beständig, flexibel, åldersbeständig och med mycket god vidhäftning. Nu har jag hört från andra håll att Tech 7 skall man absolut inte använda, den blir styv efter en tid ute i solljus och då tappar sin flexibilitet med sprickbildning som följd. Man vill ju helst att det skall hålla mer än två år. Finns det någon här som sitter inne med praktisk kunskap, för- som nackdelar? Skall jag försöka lämna tillbaka min Tech 7, eller skall jag nåta och vara glad?

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Nåta INTE med TECH 7 denna massa är stenhård Shore A 80.Vill du göra det billigt och bra skall du använda Momenteive Silpruf och Soudal primer 150. Detta håller ca 30 år. Ett alternativ är Rodorsil Sealine 100 som är primerfri men kostar dubbelt.

Valet är ditt resultatet blir kanon då massorna är silikon och mjukare än teaken så blir det un halkskyddsfunktion av nåten när du slipar.

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar,

Att den är stenhård, betyder inte det att den går bra att slipa? Shore 80 A är ju inte så hårt.

Om den blir mycket mjukare går det inte att slipa, eller?

Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Massan går fint att slipa det är inget problem. Hårdheten 80 är stenhårt vanlig nåtmassa ligger mellan 35-50 Shore A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...