Gå till innehåll
lördag 17 januari 2026
SeaRay-270

Båtbord

Rekommendera Poster

Hej.

Har ett ganska tråkigt bord ute i sittbrunnen, i plast.

Önskar mig ett trevligare bord i teak.

Har sökt lite överallt utan resultat, har hittat mitt drömbord i en annan båt som jag såg en bild på. Vet ni var man kan hitta liknande bord, bifogar några bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var snyggt - bygg ett. Det är ett  ganska kul jobb.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta kontakt med ett snickeri på orten, brukar vara mer okej pris än vad man trott från början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr har jag inte den orken så att jag kan åta mig några större upprdag.

Skall föröka kompletera fördäcket med en skiva - likt ett peke fast i stort sett innaför fören - i samma stil, på min nya båt. Det är ganska besvärligt att stå i fören för allt lull,             (Ankarspel, rullfocksbeslag, ankarrulle, stävbeslag och vinklar och vrår på däcket) när man skall kliva iland. Teaken kommer dock att va obehandlad.

Har tillverkat en hel del sådana detaljer för eget bruk genom åren. Luckor, sittbrunsbänkar, steg av olika slag. Det är enklare än man tror. Det svåra är att bestämma sig för hur det skall se ut. När man väl ser det för sin innre syn så är det bara att jobba vidare.

Bifogad bild visar en av de första projekten, luckorna till ankarboxen på fördäck, tillverkat nån gång i början av 1990-talet.

tommy

Senast ändrad av toaen | 16 november 2008 | 20:36

post-945-1394235686,5381_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

De flesta båtägare på mg verkar väldigt händiga, mäkta imponerad när man tittar på vad ni har gjort på era båtar. Är själv ganska händig, har tyvärr lite andra projekt som kommer först (husrenovering). Kan man hitta något färdigt bord så är det enklast så.

Det måste väl finnas någon tillverkare som gör liknande bord, eller.

Hälsningar Calle.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej, jag den var både snygg och praktiskt med lådor och sånt...

men den såg inte så avancerat ut att bygga. det beror på var du bor för vi har en finsnickare i vår hus som kanske kan hjälpa dig med den.

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...