Ludden 1 Postad 13 Juni , 2004 Hej jag har bytt topp på min AQ130 i verkstadshandboken står det att man ska dra toppbultarna till 9 kg. Bör man efterdra bultarna eller räcker det med att dra dem en gång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Guest Postad 14 Juni , 2004 Efter första varmkörningen bör du efterdra bultarna. Åtminstonne var det så då jag mekade B20. Anledningen torde vara packningen sätter sig något, så om det är annat material i packningarna idag kanske detta är onödigt. Men, med tanke på jobbets omfattning (mindre än en timme) skulle jag inte chansa. Tänk på att kolla ventilspelen efter att detta är utfört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Emil Postad 5 Juli , 2004 Dom ska efterdras efter att motorn blivit genom varm första gången du startar med ny packning. demonter vippbrygga osv lossa en bulten en kvarts varv och dra sedan med moment igen. Obs en bult i taget, även kyllimpans muttrar ska efter dras vid detta tilffälle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser