jesperastrom 0 Postad 7 September , 2008 Hej! Jag har en dieslevärmare av märket Volvo Flygmotor i min nyligen köpta båt. I manualen står att bränslet skall vara diesel, men i tanken till den verkar det vara något annat bränlse som påminner om lysfotogen. Är värmaren gjord för att köra även med detta? Någon som vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 7 September , 2008 Du ska fråga förre ägaren vad han hällt i tanken. Vad har du för modllbeteckning på värmaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesperastrom 0 Postad 7 September , 2008 Jag ringde förra ägaren idag och han sa att det skulle vara diesel. Han hade dock inte använt värmaren särskillt mycket och tydligen aldrig fyllt på. Själv körde jag värmaren under vintern på land utan problem.Tyvärr glömde kolla modellbeteckningen idag när jag var nere i båten. Jag får kolla i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wind_Rode 0 Postad 7 September , 2008 Jag kör uteslutande Statiols T-Blå i min Wallas värmare. Detta på inrådan av firman som servade den sist (minns ej namnet). Dom menade på att det brann renare och därmed sotade mindre. /Wind Rode Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 8 September , 2008 Ingen större skilnad på diesel och fotogen. En dieselbil går kanon på fotogen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser