Jan_Almqvist 0 Postad 9 Juli , 2008 Hur lång är masten på en Allegro 27? Alltså bara själva masten inklusive beslag men utan windex, inte masthöjden över vattnet. Tanken är att kunna köra en längre sträcka med masten lastad på båten utan en massa överhäng fram och/eller bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 10 Juli , 2008 Hissa upp en lina i ett fall, mät den och lägg till någon dm för avståndet mellan block och topp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan_Almqvist 0 Postad 10 Juli , 2008 Tack för svar men det förutsätter ju att man har en båt att mäta på... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Juli , 2008 Två länkar; http://www.allegroklubben.se/ http://www.norlinboats.com/ Jag kunde inte hitta nåt mått på masthöjden i all hast. Du kan ju ringa till Lars-Olof Norlin och fråga. han vill gärna prata båt, speciellt om sina egna och är en trevlig man. Eller så kan du ställa frågan på Allegroklubbens forum. tommy På jagt efter en Adagio 27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan_Almqvist 0 Postad 10 Juli , 2008 Tack för svar, jag redan besökt dessa ställen och en massa andra men inte hittat någon uppgift. För att ställa frågor i Allegroklubbens form så måste man vara medlem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Juli , 2008 Ring Lars Olof och fråga. Han svarar på Norlinbåts telefon nr. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mizzarrogh 0 Postad 20 Oktober , 2011 Gammal tråd men jag skulle också vilja veta Den jag tittat på har nu en 10 meters mast men är det rätt, eller kan den vara längre? Jag funderar på att köpa en begagnad mast och kapa till då hon ändå behöver riggas om som det ser ut nu. Tänkte peta dit en starkare rigg men 8 istället för 6mm som det är nu (de är för korta i nuläget så måste bytas i allafall på sikt, however, i Svenska farvatten duger 6mm bra men tänkte som sagt rusta henne för atlantsegling). Någon som vet? - Senast ändrad av Mizzarrogh | 20 oktober 2011 | 16:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser