Raul1 0 Postad 22 Juni , 2008 Hej! Jag och sambon hade tänkt bli båtägare nu i sommar, har kollat runt på lite olika styrpulpeter och fastnat för en ny Yamarin 50 Twin Console med en Yamaha F60. Är det någon i forumet som har erfarenhet av denna modell och har några åsikter om det är en bra båt och tillräcklig motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 584 Postad 22 Juni , 2008 Hej och välkommen till MG! Jag har föregångaren till Yamarins 50-serie nämligen Yamarin 490. Skrovet är i stort sett likadant men 50-serien är lite bärigare i aktern om jag förstått det hela rätt. Yamarin är kända för hög byggkvalitet och fina skrov men jag vet att även de har missar liksom alla båtfabrikanter. Jag är mycket nöjd med min 490 men hade önskat att jag hade en 60-hästare på då den är trög upp i planing med fler än 2 personer ombord. Med 60 hk lär det inte vara några större problem (även om inte alla kan sitta i aktern vid start). Båten går bra i sjön för sin längd och jag använder den till fiske och lite vattenskidor och att bara komma ut på sjön med. Jag har min i Stockholms skärgård och åker ibland i rejäla vågor. Visst hoppar det om vågorna är lite grövre men det gör även min 9-meters båt. För att sammannfatta: Båten är bra och motorn är tillräcklig om man inte ska vara fler än 4 vuxna ombord. Men för att ge ett bättre svar behöver vi nog få veta mer vad ni tänkt använda båten till. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 22 Juni , 2008 Hade i förfjol en liknande - 490 BR med Y 50 hk 4t. En helt underbar båt för 2-4 pers nöjesåkning/dagsturer, lite fiske och funka bra för lite vattenlek. Gjorde dryga 30 knop med 50-hästaren. Mede 60 hk bör den vara underbar och lätt att komma upp i plan med och köra - även med 4 pers i. Lycka till med ditt båtval och ha en skön båtsommar! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raul1 0 Postad 22 Juni , 2008 Tack för svaren! Vi hade mest tänkt använda den för dagsutflykter och era svar att döma så är 60hk fullt tillräckligt för oss två. Ingen som har någon erfarenhet av just twin console modellen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser