Pirum 0 Postad 30 Maj , 2008 Hej, Monterat Ignitor brytarlöst system på min 151B. Startade inte varför jag efter sökning på detta forum provade att montera en tändspole med förkopplingsmotstånd (Biltema). Efter att ha monterat efter konstens alla regler får inte startmotorn någon indikation att dra alls = helt död. Ja, jag har full batteri spänning och inget annat är ändrat. Troligen behöver jag koppla tändningskabeln på något annat ställe än det rekommenderade, men var? Kan någon ge något tips? / Pirum Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 31 Maj , 2008 Ignitor eller tändspolen ska såvitt jag vet inte ha något med startmotorn att göra. Gissningsvis har du lyckats komma åt någon kabel i motorn när du gjorde installationen. Det finns en säkring för motorkretsen, kolla den. Är det strul med säkringen så är inte bara motorn utan även instrumenten döda när du försöker starta. På min AQ145 (nära släkting till AQ151) sitter denna säkring på samma sida som startmotorn och jag drabbades en gång av att motorn upprepade gånger tvärdog pga. att kontakterna till säkringen oxiderat. Utöver att kolla att alla kablar verkligen sitter rätt så kan det vara värt att rycka lite i anslutningarna för att kolla oxid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser