3511 0 Postad 22 Maj , 2008 Har under många år haft problem med måsar/tärnor som tycker om att ligga på kapellet och då även skita ner det samma å det gruvligaste. Min kloka hustru tyckte att vi skulle testa med ett nät som man annars täcker bärträd och buskar med. Sagt och gjort, nu ligger det ett blått hårnät med lite brå remsor över kapellet sedan en vecka. Inte en fågel har satt sig och skitat ner. Båten ligger granne med en liten ö med massor av tärnor och måsar och jag har uppsikt över båten dagligen och stundligen, så detta verkar fungera och det till en mycket ringa kostnad. 3511 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikG 0 Postad 22 Maj , 2008 Nät fungerar bra. Själv använder jag gummiormar som också fungerar bra. Senast ändrad av ErikG | 22 maj 2008 | 10:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 22 Maj , 2008 Jag var nere på leksaksaffärn här på ön för två veckor sen. Hade precis sjösatt och tänkte köpa några feta gummiormar. Det fanns bara en enda orm kvar i lager! (Hänger alla båtägande Lidingöbor på det här forumet tro?) En liten fjuttig kungscobra (ca 30 cm lång) fanns det kvar. Jag köpte den, åkte ner till båten och lade upp den på kapellet, som då var nytvättat och nyimpregnerat..........Hur kapellet ser ut idag? 4-5 rejäla måsskitar redan, och det ser faktiskt nästan ut som om måsarna försöker prick-skita på ormen......... Så nu har jag kompletterat med ett gäng gula plastremsor som fladdrar käckt i vinden. Vi får väl se om det hjälper? Senast ändrad av labbibia | 22 maj 2008 | 12:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 22 Maj , 2008 Jag la min plast-orm på den vita hardtopen(har HT) framför kapellet, antar den syns bättre mot det vita då. Har funkat kanon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 4 Postad 22 Maj , 2008 Hej jag har också provat plastorm, fungerade inte alls för mig. Men nät skall jag nog testa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 22 Maj , 2008 Är det ingen som provat att brodera in ett porträtt på Maud Olofsson eller Mona Sahlin ovanpå kapellet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 22 Maj , 2008 Frågan är bara om måsarna blir rädda eller om dom skiter ännu mer när dom får syn på Mona och Maud? Det kanske t.o.m. blir nya innestället för måsarna i hamnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser