Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Byggnads

Tätning vid monteringa av rördelar

Rekommendera Poster

Jag har bytt alla genomföringarna och håller nu på att montera ventilerna, MEN vad är bäst att täta med. Jag började med gängtejp men jag tyckte inte att det kändes bra, är lin det enda fortfarande som är bäst?? Någon på klubben påstod att där fanns ett gel som härdade efter några timmar och var fantastiskt, men han visste inte vad det hette eller var man kunde köpa det. Hoppas att mina seglar vänner här på nätet kan hjälpa mig med råd om vad som är bästa tätningsmetoden.

Carpe diem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lin är det man ska använda när det är vatten man har att göra med. är det bränsle, oljor, kemikalier så ska det vara gängtejp. det där limmet har jag hört talas om men inte provat eller hittat var man köper det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kasta gängtejpen och köp Lochtites gängsnöre istället,det funkar super bra till allt.Vill du vara extra säker så köper du en tub av deras flytande gängtätning och stryk på det utanpå snöret.Viktigt är dock att du rispar upp gängen med ett bågfilblad innan du snurrar på tråden annars så snurrar den med och lägger sig bara ytterst.Gängen ska alltså bli lite förstörd/taggig!!

Lycka till/Rörmokarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var kan man köpa Lochtites gängsnöre? Är det på VVS firmor för jag hittar det inte i Hjertmans katalog. Är gängsnöret så bra att det går justera lite i efterhand om man råkat dragit för långt.

Carpe Diem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...