hajenhajen 0 Postad 23 April , 2008 hej,. tänkte köpa en vattenskoter. Vad bör jag tänka på , alltså inte lagar och regler, utan vad bör jag tänka på rent sak mässigt, brister, vanliga fel, renomeringar nygjora, service? importerad m.m...så jag inte köper grisen i säcken... Sedan försäkring, vad måste jag ha försäkrat...nån slags trafik fösäkring...ansvars försärking... Vad måste jag ha ? Och vad kostar försäkring ? Svara gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 23 April , 2008 Hur stor budjet har du??? Undvik importskotrar av okända märken typ kinaimport etc.. Sea doo, yamaha, honda, polaris, kawasaki etc är säkra kort.. Vad du i slutändan väljer är en smaksak mest designmässigt... Ju nyare desto bättre men d beror ju lite på vad du vill lägga ut för en skoter.. Försäkringen varierar och grundar sej på motorstorlek och toppfart. Men skulle tippa på att den bör ligga mellan 3 och 5000kr om du har nautisk kometens.. Detta är då helförsäkring.. Kolla med Sailpartners dom brukar ha bra priser på försäkringar för vattenskotrar.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uttern-6000 0 Postad 26 April , 2008 Undersök även med de olika försäkringsbolagen hur det är med CE cert. Många scotrar är från USA och således inte CE cert. Går det att försäkra är de kanske ett bra köp. Om inte är det mindre bra... undersök själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser