elfanomad 8 Postad 4 April , 2008 Ok, det låter som något två komponent av något slag. Jag tippar på att vanligt epoxilim klarar biffen och sen lite sikaflex. Epoxi är superstarkt men risken är väl att den inte är så flexibel... ifall det blir vibrationer. Äh,det är bara att åka. Hur mycket sladd är det mellan givaren och hålet för din del? Typ 30-40 cm eller? Hur satte du fast den? Sika? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stealthman 0 Postad 4 April , 2008 Jag placerade givaren precis vid hålet,så kanske 5-10cm kabel knappt de.Använde orginalfästet ser likadant ut som ditt som fästes med skruv. Använde så små skruvar som gick,stor skalle liten längd. Förborrade med minsta borret som jag hade,för att det inte skulle spricka. Hålen blev kanske 2-3mm djupa alltså inte igenom skrovet (det räckte ju med ett hål)och som fylldes med Sikaflex. Senast ändrad av Stealthman | 04 april 2008 | 14:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 4 April , 2008 Ok, det var inte mer än 1 dm alltså. Då blir det en sådan lösning som du har steathman. Gör man ständiga kontroller innan varje sjösättning så ska det inte vara någon fara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stealthman 0 Postad 4 April , 2008 Lycka till å trevlig helg ps: jag har också bara 1 hål i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 4 April , 2008 Har nedgraderat från 12 till bara självläns numera.... http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dasboot 0 Postad 4 April , 2008 Om du frågar i butiken där du köpte grejena så brukar dom köpa tillbaka den givaren som kommer med,då betalar du bara mellanskillnaden.För mig blev de 400kr för en komplett inombordsgivare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 11 April , 2008 Update. Har plastat igen de småhål jag hade i aktern på båten (gamla badbryggan & stegen). Funkade kalas med vanlig plastic padding och väv. Men han inte med att fixa hålet för gamla ekoldosgivaren. Men sen läste jag här inne att epoxi kan vara lite bättre en polyester..hm. Men hinner jag verkligen laga hålet innan den 3 maj? Alltså kommer torktiden bli för kort? Någon nämde här inne att man inte ska sjösätta inom 1-2 månader efter man lagt med epoxi m.m. Vad kan jag annars göra som nödlösning? Skulle det funka med en genomföring och sen en kulventil? Finns något som heter renspropp men funkar det tillsammans med en genomföring? Hoppas på lite hjälp...nästan panik igen..haha Mvh Elfanomad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser