Gäst Reine Postad 9 Maj , 2004 Finns det någon som har lite info runt en motorbåt som heter Viking 28. Jag har nyligen köpt en dylik av årsmodell -71. Så jag är intresserad av allt som går att få reda på runt denna. :-| Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cascaruda 0 Postad 10 Maj , 2004 Norsk båt. För det mesta sitter en SABB-diesel i dessa. Marschfarten brukar ligga runt 15-18 knop. Stabila och rynliga. Finns dock en liten nackdel och det är rodret som sitter på akterspegeln. Vid ev. grundstötning så försvinner rodret och därmed så blir det också ett stort hål i akterspegeln. Även propelleraxeln är oskyddad, det finns inte någon skädda som skyddar. Är man försiktig så går det bra. Måtten är 8,5 x 3m tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ole-Jacob Martinsen Postad 19 Maj , 2004 Han som svarte på ditt innlegg, sikter nok ikke til din båttype, men til en Wiking.. Gå til entusiastsiden http://www.viking-baat.com for nærmere info! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 25 Oktober , 2006 Tack för ditt svar. Men min är en Viking 28 med enkelt V. Den du talar om stavas Wiking 28. Och är ett annat Norskt bygge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser