Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Peaky

Bra Ringhede!

Rekommendera Poster


 

 

 

Jag är så otroligt trött på alla tjänstemän som inte kan hitta ett produktivt arbete utan istället ägnar sig åt att komplicera tillvaron för medborgarna.

 

Båtolyckorna uppnår inte ens en hundradels promille av antalet olyckor som sker i trafiken.

 

Populisttokiga journalister som inte har något att skriva om, influerar riksdagsmän som har nollkoll.

 

Kustbevakningen kör som galningar i kanaler för att jounalisterna och fotograferna ombord ska få en story om hur duktiga de är.

 

Ändå visar det sig att allting var fejkat. Enl. larmcentralen befann man sig i närheten och verkligen riskerade folks liv. Människor föll överbord när kustbevakningen dundrade fram i 60knop i en trång och lång kanal!

 

Jo, jo, man förnekar sig givetvis. -Men nu visar det sig att bevis finns. -Så dra den om rödluvan!

Barnförbjud Saltkråkan! -Jag är nästan säker på att Teddy och Freddy vid ett tillfälle åkte över tio knop i sin roddbåt.

 

Peaky

 

 

Senast ändrad av Peaky | 22 mars 2008 | 06:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Seglar-mot-or

Jag läste också om händelsen. Nu borde man ju förstå att körkort (skattekort) knappast räcker när inte ens sunt förnuft finns i de kretsarna. Vad blir nästa steg i jakten på skatteintäkter.

/Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Seglar-mot-or!

 

Jag bor i närheten av Strömma kanal på Värmdö.

 

Kanalen kryllar av båtar, bensinstation och båthamn, vissa båtar kör för fort och drar upp svall. Inte ofta, med det händer.

 

Efter Strömma finns det en stor flad utan båtbryggor och bebyggelse. Där är det av någon outgrundlig anledning 7 knops hastighetsbegränsning. -Var tror du kustbevakningen befinner sig? Ja! -Inte är det inne i Strömma var de behövs. Utan de gömmer sig bakom en ö vid fladen för att klocka fortkörare!

 

Peaky

 

 

Senast ändrad av Peaky | 22 mars 2008 | 08:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för positv respons.

Intresserad av fakta om händelsen, var har ni läst om denna?

 

mvh Roland

 

Senast ändrad av Ringhede | 22 mars 2008 | 06:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Roland!

 

Rubrik Kustbevakarnas vansinnesfärd genom kanal polisanmäld. (Båtliv nr. 1/2008)

 

Allt som framkommit i inslaget är fejkat. SAR-loggen visar att Cobran befann sig ca: 5 Nm från den nödställde när larmet gick. Den absolut seriösa kanalen TV-5 (he, he) startar TV-sändningen/utryckningen från Hunnebostrand som ligger avsevärt längre bort. Det visar sig att man inte kört genom Sotenkanalen, citat. Den i särklass mest trafikerade farleden i Sverige och synnerligen svårnavigerad p.g.a. den täta trafiken.

 

Man okynnesåkte alltså utan att det var en utryckning, bara för att de duktiga idoterna (murvlarna) skulle få lite bra filmmaterial.

 

Peter Örtendal, regionschef vid Kustbevakningen Väst, säger att det inte var fejkat.

 

MRCC (Sjöräddningscentralen Göteborg) håller inte med. -Tittar man på sjökortet hör händelserna inte ihop!

 

Kanalen är 5 sjömil lång. Då stämmer kustbevakningens uppgifter inte alls (jag har räknat). För att åka 5 sjömil på 4 minuter (vilket båten gjorde, men jag tvivlar) så krävs det en snitthastighet på 75 knop bara genom kanalen. -Så, snacka om ljug från Peter Ö och dessutom IG i matte.

 

Minst en person föll överbord från en båt, när murvlarna och trålarna var ute och lekte utan uppdrag.

 

Hade körningen varit ett regelrätt uppdrag hade den likförbenat varit vårdslös! Men, men ... enl. fejket var det man överbord och då kanske det hade behövts.

 

Peaky

 

Senast ändrad av Peaky | 22 mars 2008 | 08:39

 

Senast ändrad av Peaky | 22 mars 2008 | 08:47

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Luktar illa.

 

Något för en del som gått i försvar för KBV i tråden

Jag vill också köra 40 genom soten

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=197471&highlight=sotenkanalen

 

Sotenkanalen känner jag väl till då vi ofta ligger där och badar.

 

KBV behövs men inte i såpa form typ TV5

 

 

Och detta används som del i debatten om båtkörkort.

Jag mår illa. (sjöng en bekant person vid namn Uggla)

 

mvh Roland

 

Senast ändrad av Ringhede | 22 mars 2008 | 08:12

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringhede!
 
Ja! -Det luktar illa. KBV behövs! Vad jag stöter mig på är Svensk/Amerikansk underhållning var man dumförklarar tittarna, fejkar program och stoppar upp kameralinser i ansiktet på folk. Jag vet, därför att jag närvarande vid ett tillslag av KBV och Polisen. Jounalisten och filmaren var på plats på privat område utan tillstånd att filma. Helt OK att Polisen och KBV fanns på plats. Men... ett filmteam. Nää... kyss mig!
När jag påtalade olämpligheten med att filma på privat område skulle de filma mig. När jag viskade i filmarens öra att han skulle få kameran nerkörd i halsen om han inte la av. -Så la han av. T.o.m. mediaprostiuerade har en viss självbevarelsdrift.
 
Peaky 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...Jag vet, därför att jag närvarande vid ett tillslag av KBV och Polisen.

 

Vad hade du då gjort..? \Innocent\

 

\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Daniel_B!

 

Jag satt som nattvakt på ett privat båtområde var den misstänkte båtföraren skulle lägga till. KBV och Polisen drog en nitlott och föraren släpptes. Totalt sex poliser, fyra från KBV, en filmare och en murvel. De stog dessutom kvar i en och en halv timme och ungefär som pudlar luktade varandra under svansen.

 

Fler tveksamheter, eller insinuationer\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-innocent.gif\ border=\0\ alt=\Innocent\ title=\Innocent\ />. Nädå inga bovtakter här inte!

 

Peaky

 

 

Senast ändrad av Peaky | 22 mars 2008 | 18:56

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då bor vi grannar, har sett dom ligga i en vik på Ingarösidan mitt emot Herrviken där jag bor. dom passar på båtar som kommer från Strömma krog eller Wermdö golfklubb. Så jag tror nog att dom byter sida lite då och då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Granne till!

 

Om det är Fladen mot Wall-enberg du menar, så är det både bryggor och badplats där det råder 7 knop. Vet inte om jag kan hålla med om att det inte är ofta, som det både körs upp svall och går över 7 knop. Min fiskebåt brukar ligga där strax efter kanalen och den gungar ganska friskt iom att en den del (inte alla) passar på gasa ganska friskt direkt efter att 5 knop upphör och över går till 7.

 

Jag är tacksam över att KBV i bland håller till där!

 

Bla. med tanke på att man har 2 små knoddisar som också gillar sjöliv.

 

föv så gillar jag fri fart, men på rätt ställen.

 

P,s klart avis på din båt! d.s

 

\Cool\

 

Senast ändrad av iggy | 24 mars 2008 | 14:11

 

Senast ändrad av iggy | 24 mars 2008 | 14:12

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Iggy!
 
Det är mot andra hållet, österut mot Bullandö, efter Strömma. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Det är åt Bullandö hållet jag bor.

 

 I Strömma. 

 

 

 

\Wink\

 

//Iggy

 

Senast ändrad av iggy | 25 mars 2008 | 13:50

 

Senast ändrad av iggy | 25 mars 2008 | 13:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med....

Har ändrat åsikt om kbv....

Perra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK Iggy!
 
Jag var ute och cyklade betr. riktningen. Direkt efter Strömma kanal finns bebyggelse och en fartygsbrygga inom 100m efter 7 knopsmärket, efter det är det tunnsått.
 
Förövrigt har du ett bra plejs att bo på. -Härligt läge!
 
Båten lär du se i sommar. Jag kommer att passera dig minst 50 ggr, med solbrillona på \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cool.gif\ border=\0\ alt=\Cool\ title=\Cool\ />.
 
Det är klart att KBV behövs. -Däremot gillar jag inte sättet att göra reklam för sig. Lite vuxnare beteende hade inte skadat. Jag tycker tvärtom att de har motverkat sitt syfte och erhållit en tillfällig neggstämpel. 
 
Peaky 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Då skall du int bli förvånad om någon galning står eller sitter och vinkar bland dom första bryggorna (efter T bryggan) där man får gasa upp till 7 knop.

 

 

 

Det är bara jag.

 

 

//Iggy

 

\Cool\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...