jhea 0 Postad 12 Mars , 2008 Skall nu lägga ribbor av teak i båten och vill ej skruva, letar efter någon som har limmat ner ribborna i plasten. Villket lim skall man använda?? Funkar det med samma som man nåtar med?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 12 Mars , 2008 Var hos Sika på båtmässan och fick deras broschyr om detta bla. Väldigt enkelt och bra beskrivet. Allt från arbetsgång till temperatur mm. Finns säkert fler produkter med likvärdiga egenskaper. :-) http://www.sika.se/manualer.asp Limning och nåtning av teakdäck Jag beställde på vår lokala järnaffär 4 olika sikaprodukter idag och får dem inom en vecka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 12 Mars , 2008 Har varit o köpt en billigare sort av nåtmassa som jag fick ge 50 spänn tuben för, det står på att det är till nåtning av däck så det är bara att testa. Grunda får jag nog göra ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stspanhe 0 Postad 13 Mars , 2008 Fråga Mats. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=208872 Han har limmat sina ribbor i sitbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 15 Mars , 2008 Det finns en annan tråd om just det, att limma utan att borra sönder. Hittar ej tråden men jag har varit i kontakt med den som gjorde jobbet. Leta skall du se att det finns nånstans här på MGKalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 15 Mars , 2008 Ber om ursäkt. Det var ju tråden som det hänvisas till ovanför mitt inlägg.Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 16 Mars , 2008 Har nu limmat med cascos marin-teknik massa och efter en dag så kan jag slita rejält utan att det släpper. Slipat durken med grovt papper och sedan aceton. Teaken slipade jag lätt ch sedan aceton och direkt mer i limmed och pressa. Lade ribborna först upponer och häftade ihop dem så slipper man ta en och en. Nåtningen kommer att bli med sika 290 dc. Det blir bra snyggt.. Värt varenda krona Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser