Treudd 0 Postad 20 Februari , 2008 Är det någon som erfarenheter positiva/negativa om nivåvakter för utanpåliggande montage, typ Gobius 4. Gobius /Adam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 20 Februari , 2008 Verkar ju vettigt om det fungerar..Ser att det finns till rostfria tankar nu också vilket jag har.. Men man vill nog veta mer.. Någon??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sacken 0 Postad 15 Mars , 2009 Tyvärr har jag inga bra svar om Gobius 4, däremot ytterligare en undran. Min nuvarande rostfria tank är i minsta laget men eftersom den är specialtillverkad vill jag helst inte byta ut den. Min tanke är därför att komplettera med ytterligare en tank som då kommer att vara placerad lite högre. Avloppet från toaletten går alltså igenom den nyare tanken först, innan det rinner vidare till den äldre tanken som då fylls upp först. Jag försökte få svar på Älvsjömässan förra helgen om det kunde fungera att sätta 2 sensorer på den äldre, lägre placerade tanken och en sista sensor på den nyare, högre tanken. Kunde dock inte få svar på om detta kunde fungera, men som generalagent vill man väl hellre sälja 2 system istället för ett! Att placera tankarna i samma höjd vore kanske det bästa, men det är inte så enkelt att få till. MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maskinisten 0 Postad 15 Mars , 2009 Jag har monterat Gobius på bränsletanken till en nödkraftsdiesel på jobbet, enkel montering och har fungerat perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser