Malmo_Yamaha 0 Postad 8 Februari , 2008 Hej alla Har en fråga ang avgaslimpan för en b20A med enkelt förgasare.... på min B20 som är urplockat fr bilen grenrör och insug är ihop som en enhet, undrar om det är så även på avgaslimpan, menar skall förgasare monteras på avgaslimpan eller måste man ha separat insugrör ?? isåfall hur göra det, ska man kapa bort insuget fr bilens grenrör?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 Februari , 2008 Hej du! Nu kommer jag väl att få på taffsen för mitt inlägg när jag skriver att bil och båtmotor inte är identiska och man måste marinkonvertera en bilmotor. Men ovan var inte frågan. Varför jag bara konstaterar att i båtversionen är gren- och insugningsrör separerade. Och som grädde på moset påpekar jag att marinversionen inte har torra avgaser. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 8 Februari , 2008 lungt nitro, teckar för svar:) ska konvertera den, var lite osäker ang insug och limpan:) tackar en gång till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 8 Februari , 2008 På min B20 i båten så har tidigare ägar bytt till en weber förgasare och därmed bytt insuget. Vad jag har sett så är limpan separat från insuget, inte alls som på bilmotorerna där de sitter ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 20 Februari , 2008 Limpan har inget med insuget att göra det är separat insugsrör på marin motorer ! Jag skulle montera på en förgasare från bil och kapade bort grenröret för att enbart montera medföljande insug till bil förgasaren men det gick inte ändå ! Insugsröret blev för klunpigt och tar i kyllimpan ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 21 Februari , 2008 Tänk på att förgasare från bil är helt fel bestyckade!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 22 Februari , 2008 Dessutom så finns det två olika modeller av insugen (jag misstänker att du har dubbla förgasare), det finns ett kort som inte passar till den vanliga kyllimpan (den där kylrören av koppar ansluts ovanifrån) och av egen erfarenhet så kan jag rekomendera dig att mäta innan du köper...... //Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 23 Februari , 2008 B20 som kommer fr bilen har enkel förgasare, insug och grenrör är gjutna ihop, tänkte kapa insug fr grenröret eller köpa volvo 340 insug för att den sitter inte ihop med grenröret, skall fundera fundera på hur det blir... tackar till alla som skrev någåt:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 25 Februari , 2008 Det var just ett sådant som insug och grenrör är gjutna ihop på som jag kapade i sär och insugsrötet blev för klumpigt då och tar i kyllimpan ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 25 Februari , 2008 Oki, tack för tip, hur löste du problem, jag hörde av gammla mekare på jobbet att insug fr en 340 skall passa.... Villken insug tog du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 26 Februari , 2008 Jag gav upp och skruvade dit de dubbla Strombergarna i gen ! Men det fins ju andra insug att få tag på säkert ! Men det är alltså ingen ide att kapa i säg ett sådant dära som är i hopdjutet med grenräret ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 26 Februari , 2008 Okey, då hittar jag annan insug:-) tack för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser