aoe1 0 Postad 4 Februari , 2008 hur fungerar radiopejling? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 Februari , 2008 Vid radiopejling bestäms riktning till en radiofyr med känt läge. Sökte på Wikipedia... http://sv.wikipedia.org/wiki/Navigation#Radiopejling_eller_radionavigering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 302 Postad 5 Februari , 2008 Förra inlägget beskriver kort men precist hur GICK till.Numer är dock alla radiofyrar släckta. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 5 Februari , 2008 En ordningsfråga - finns inte de pejlbara flygfyrarna kvar. Inte för det har någon praktisk betydelse - vem har en pejlutrustning kvar ombord? Men jag är bara nyfiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 302 Postad 5 Februari , 2008 Hoppsan, det är fullt möjligt att jag gjort mig skyldig till ett redigt klavertramp här.Mitt svar är jag vet inte, men jag skall försöka ta reda på det, och återkomma. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser