Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Christophe_d

Sugpropp Gps

Rekommendera Poster

Hej,

 

Därför att jag inte vill borra några hål på instrumentbrädan vill jag använda sugpropp för att sätta fast gps-en.

 

Har hittils inte hittat någon lämplig än förutom dessa till bilar. Kostar också på tok för mycket och undrar om den skulle hålla på båten som får mycket mer stötar än en bil gör. Gps:en är en Garmin 176. Fästplatta en sådan som tydligen användes till mång andra gps:er av den generation; en rund platta med tre skruvhål och ett hål i mitten till fästet till gps:en

 

Mvh Christophe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sugproppar är givetvis en idé men inte något som hittills har fungerat (för mig men kanske för någon annan).

 

Det är nog bara till att ta skeden i vacker hand och acceptera borrhål altenativ byta placering av GPS:n. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sikaflex kanske ? .....  Skulle dock själv borra så att inte plottern flyger loss i grov sjö och omvandlas till en byggsats \Surprised\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Christopher,

 

Jag hade samma problem ville inte förstöra retro intrycket på min instrumentpanel med massa nydesignade prylar. Så jag har köpt en handburen GPS från Raymarine som fungerar jättebra. Laddning sitter i cigarettändar uttaget, men jag funderar på att sätta fast själva fästet som följde med, med kardborreband. Kardborretapen som jag använt till tidigare montering är något kraftigare än den som brukar sys in i kläder till bla lampor inne i stuvutrymmet och motorumet har funkat nu i 4 år.

 

Lycka till

mvh suzz\Cool\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag kan förstå det att du inte vill borra sönder även om den säkert lär bli permanent.

Men tanken med sugkopp kan vara en bra lösning kombinerat med att limma med silikon.

Silikon limmar tillräckligt dåligt för att man lätt skall kunna ta bort det igen. Tvätta först med sprit eller aceton bara på båda ytorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för svaren! I helgen hittade jag den sugpropp jag letade efter. Den kommer från en nyöppnad butik i Uddevalla som heter Kjell&co och finns tydligen på fler platser runtom i landet. Dessutom går det att beställa via nätet: www.kjell.com Artikelnr. är 57-323

 

Christophe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...