Gå till innehåll
torsdag 02 oktober 2025
ErikP

Vilken 5\" plotter är bäst ?

Rekommendera Poster

Planerar att installera en 5 plotter i sittbrunn. Ni som har erfarenhet från olika, vilken är bäst ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om du gör en sökning på plotter eller gps kommer du nog att hitta ganska många användarrecensioner!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör själv med Lowrance och är helnöjd. Perfekt bild även i solljus. Åkte en hel del i somras i skärgård där det var mycket grund m.m (mycket info på skärmen då) och tycker att det var inga problem för mitt att hänga med då även i högre farter. Kolla gärna på GlobalMap 5200C eller om du vill ha ett med både plotter och ekolod LMS520C eller LMS525CDF. Här kan du se och läsa lite om dom. Klicka här ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HEj

Hade garmin 525s (ny 2007) i Ribben den fungerade bra, dock ganska dyr.
Hade Raymarine 435i i ryds 23wa den fungerade sämre än garmins, nästan samma pris.
Nu varande segelbåt har jag Raymarin 70RL och 50RL dessa fungerar bra i segelbåten.

MVH

Calle 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har under sommaren använt både Raymarine 435, samt Garmin 292. Känner att jag litar mer på Garmins GPS, detta pg.a att Raymarines har vid vissa tillfällen buggat ur så man är tvungen att starta om den. Inga problem alls med Garmin än så länge. Även om jag gillar designen mer på Raymarin.
 Lycka till med köpet,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Garmin 292 i somras. Den får man till väldigt bra pris jämfört med 525, eftersom 292 inte tillverkas längre. Den har fungerat perfekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Garmin 292 i somras. Den får man till väldigt bra pris jämfört med 525, eftersom 292 inte tillverkas längre. Den har fungerat perfekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, har en Garmin 292 kopplad till AIS mottagare som har fungerat 100 % i år.

Dessutom är den strömsnål vilket är viktigt om man seglar mycket. Valde bort alla större plottrar pga detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft en Garmin 292 i två år. I somras kopplad till AIS-mottagare. Kanonbra. Är väl därför de slutar med den :-)

Niklas

Senast ändrad av nikkra | 07 november 2007 | 22:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också en Garmin 292 sedan ett år tillbaka och har inga som helst klagomål så här långt.

(Nåja, skulle inte ha något emot en större skärm men trådskaparen ville ju uttryckligen ha en 5-tummare så...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som har jämfört bilden på Garmin 520 och 525. Är 525 värd de extra tusenlapparna ?

Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...