Flummo 2 Postad 19 September , 2007 Jag är nyfiken på vad ni tycker om Grisslans båtar. Allt från roddbåten och uppåt, och främst de nya båtarna men även de tidigare 80-90-talarna. www.grisslan.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 19 September , 2007 Är inte alla deras nuvarande modeller från tidigt 80-tal!? Rent utseendemässigt så ser Grisslans nuvarande modeller ha stannat kvar på 80-talet! Det behöver inte alltid vara på bekostnad på kvaliteten, men många gånger har det faktiskt det. Har själv aldrig provkört eller åkt någon Grisslan men har varit ombord och tittat i ett några fabriksbyggda. Detaljarbetet var väl kanske inte det allra bästa på dessa exemplar och inte finishen heller. Ganska enkla båtar i sitt bygge var det. Gelocoaten kunde jag se att den var ganska tunn på dessa exemplar. Hur skrovet är vet jag inte och ännu mindre hur de går i sjön. Grisslan är nog ganska långt ifrån bland de bättre båtarna på marknaden, men de kanske kan det vara mycket båt för pengarna? Vet inte det heller men så kan det ju kanske vara. Prislappen och betraktarens öga och krav avgör ju detta. Grisslan finns även som halvfabrikat har jag för mig. Sådana båtar har som begagnade alltid en mycket ojämn kvalitet så båtar av halvfabrikat varnar jag för att köpa! Det gäller alla halvfabrikat oavsett fabrikat! Visst kan man ha tur att hitta bra exemplar även här, men då måste man veta att man verkligen har den kunskap som krävs för att kunna bedömma det. Har man inte denna kunskap så blir ett halvfabrikat en ren chansning. Det finns alltså bra halvfabrikat på begagnad-marknaden men kvaliteten är oerhört ojämn av helt naturliga orsaker och därför kryllar det med måndags-exemplar här. Det gäller alltså att passa sig om man ska köpa begagnat av vissa fabrikat och då i synnerhet på båtar som även finns som halvfabrikat. Fabriksbyggt är alltid ett tryggare val även om det kan ske missar även från en fabrik. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 20 September , 2007 Ungefär det svar svar jag väntat mig. Har själv spenderat åtskilliga timmar i och runt Grisslanbåtarna och intrycken därifrån är väl ungefär desamma... Men inte heller jag har varit ute på sjön i dom. Och ja, de finns som halvfabrikat. Men med tanke på det ganska lilla prisskillnaden mot en ny färdig båt vet jag inte varför någon skulle vilja köpa en sån. Någon mer som har erfarenheter av båtarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser