Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
kepersson

Hej alla trollinfiskare.

Rekommendera Poster

Yamarin 5800. Stort öppet akterdäck, mycket plats för spöhållare och riggar m.m. Helt perfekt till trolling.

post-22587-1394235217,8434_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har min örnvik 670 weekend jättestort akterdäck osså ståhöjd inuti den funkar kanon till trollingen21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finnmaster 5700 WA kanske kan vara något? Trailerbar med B-kort även med den största motorn på 115 hk för de flesta bilar. Den kommande årsmodellen (-08) kommer även att ha ett kapell (med full ståhöjd) som går ända från rutan till akterom aktersoffan. (Just detta är inte oficiellt ännu men så är det i alla fall och det kommet att bli oficiellt 25/9-07.)

 

På äldre versioner (-07 eller äldre) ingår det ett körkapell som går från vindrutan och akterom förar och passagerarstolarna. Fullt ståhöjd även här och den går också att använda som en sprayhood. Båten har en mycket stor ruff för båtens storlek och ingen planingströskel alls med 115 hk vilket ger en billig drift. Hon kommer otroligt snabbt upp i plan och går väldigt bra i sjön tycker jag med väldigt kraftigt provocerande provkörning som jag har gjort. En mycket bra och balancerad båt med ett brett användningsområde om du frågar mig. Skulle mycket väl kunna tänka mig den här båten själv.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde visst att infoga en bild på Finnmaster 5700 WA! Så här ser den ut....

 

Jag kanske ska tillägga att det på bilden är plaststolar på förar och passagerarplats, men det är numera (från årsmodell -07 tror jag) riktiga komfortstolar med sitt/stå-funktion i sunbrella tyg precis som på de övriga sittplatserna och dynorna i ruffen samt på rufftaket mot fören till.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

 

Senast ändrad av Roddarn | 14 september 2007 | 16:26

post-6404-1394235218,2246_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ kanske kan vara den här båten: http://www.aftonbladet.se/umea/article776010.ab

 

Kanske inte den ultimata båten med det mest omfattande användningsområdet, men med ett litet tillbehör som tillåter att det bara är att skjuta ut en håv från båtens skrov så är det ju bara att hala in fångsten!

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yamarin 62WA är mitt val i prisklassen kring 400 000 SE. Även Roccad är grymt fina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Silver Shark 580 fungerar klockrent med 115 hk fyrtakt. Tål att köras i is också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att Yamarin 62 WA är en jättebra och fin båt. Det som jag framför allt tycker är nackdelen med den är att den har ett riktigt uruselt vindskydd från sidan vid förar/passagerarplaterna då den saknar den utdragna vindrutan med tillhörande vägg och att ruffen är så liten. Det gör at den kräver att man fäller upp kapellet på ett mycket tidigare stadium än om vindskyddet hade varit utdragen även till sidorna. Med ett kapell uppfällt så är det ju lite svårt att fiska från den och i det läget tycker i alla fall jag att ett bra vindskydd är guld värt så att man kan köra utan kapell så länge som mäjligt. Hade dessa två saker varit bättre på den så hade Yamarin 62 WA legat väldigt bra till för min smak.

 

Galia 630 är en rätt poppis båt för trollingfiskare har jag förstått. Nackdelen med den är att den är vansinnigt trång i cockpit och att detaljarbetet och framför allt ergonomin inte är den bästa på den. Men den har ett bra utrymme mellan stolarna och aktersoffan, en mycket bra ruff och den ligger bra till i pris på själva grundbåten. Däremot är tillbehörskostnaden vansinnigt dyra! Totalt sett rätt mycket båt för pengarna men långt ifrån ett förstahandsval för min egen del.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kors. det var mycket kul att titta på och söka bilder efter. Men de är nog lite för stora för mig. kanske någonstans 5-5.8 eller så. Vi kör en runda till så får vi se vad som kommer upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad säger du om HR 510 då? Ett bättre pris/kvalitet-förhållande få du nog leta efter törs jag nog lova! Dynor (som ser snyggare ut idag än på denna äldre bild), teaklaminat, vattenskidstång mm ingår i grundpriset. Kapell (ett mycket bra sådant dessutom) finns att köpa till för ca. 8500 kr och den går från rutan och och bak i hela aktern. Bra förvaringsutrymmen. Max rekommenderad motorstyrka är 100 hk, men det går även med 70 hk om man inte har kravet att den ska gå som ett spjut med 6 personer ombord. Har kört den själv i drygt 150 timmar och tycker att båten går fantastiskt bra i både krabb insjö och normal kustvatten men också i hög havssjö med 1,5 m vågor. En kanonbra båt för sin storlek och typ helt enkelt och som jag varmt kan rekommendera för den som vill ha just denna typ och storlek.

Bilden har jag lånat från HR Boat`s gamla hemsida.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

 

Senast ändrad av Roddarn | 15 september 2007 | 14:20

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Örnvik 530 Flamingo.

Jag har en 5hp Yamaha som trolling motor drar då ca 1 liter i timmen.

post-24931-1394235218,8712_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min suzuki 140 fyrtaktare drar ca 2 liter i timmen när jag trollar på 670 week end så jag har alldrig brytt mig om att montera nån liten trollingmotor trots att jag har flera stycken som ligger mest o skräpar i garaget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kyrkö 520 trolling är en båt som är byggd enbart för trollingfiske.

på blocket såg jag en med en 70hk 4t vilket låter om ett optimalt ekipage

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack du. Det fanns tre st men jag håller med om att den med Suzuki 70 är nog klart intressantast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...