505newbie 0 Postad 6 September , 2007 Hej, Har nyligen köpt en gamal 505 tvåmansjolle. Den är från sena 70talet så den har en hel del rispor och plastade håll som alldrig målats osv. Fundera nu på om det skulle vara värt att måla om den? I så fall är det tvåkompontents färg jag ska använda? Är det blank bottenfärg som bör användas eller går det bra med vanlig färg som används på tex. skrov sidor. Båten ligger på trailer när den inte seglas. Invändingt tänker jag inte måla den. Alla råd välkomna! /NEWBIE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 264 Postad 6 September , 2007 http://www.yachtpaint.com/SWEDEN/boat_painting_guide/default.asp Där finns svaren på dina frågor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
505newbie 0 Postad 7 September , 2007 Tack, mistänker nu att jag kan använda helt vanlig skrov färg och inte botten färg. Känns onödigt om man ändå oftast drar upp båten på land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 25 September , 2007 tänk på att jollar oftast är byggda i en tunn och klen plast som gärna försvagas om de lackas om, i synnerhet av 2komponents färg. du får lätt en hinkplast känsla. ska du kappsegla jollen avråder jag dig från att lacka om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser