1519 0 Postad 6 April , 2004 Skall renovera badbryggan vilken typ av teak skall man köpa, var köper man det bäst? Samma sak gäller för instrumentpanelen ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rocketer 0 Postad 7 April , 2004 Jag bytte min till ek vilket också är riktigt hårt och det har funkat bra nu tre somrar så det behöver inte vara teak. Min är också utsatt rätt mycket för saltvatten så den blöts ner ofta men det håller - nöjd. Köpte det på brädgården - de hade teak också men det är som sagt riktigt dyrt./R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 8 April , 2004 Vad passar din båt/stil ? Stirra dig inte blind på teak. Men jag vill varna dig för snabb växande teak, den håller inte måttet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Billy 0 Postad 7 Juli , 2004 till instrumentpanelen duger faner riktigt bra om man lägger lister på kanterna. på badbryggan måste det vara rent trä rätt igenom. kan ge en liten varning, köp INTE hos båtaffärerna. priserna är fem ggr högre bara för att det heter båt. kolla hos närmaste trävaruhandel etc. //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst "Tha Skippa" Postad 7 Juli , 2004 Det beror förstås på var du bor, men jag har goda erfarenheter av http://www.nilssontravaror.se/ MYCKET VÄNLIGA OCH SERVICE INRIKTAD PERSONAL!!! Annars håller jag nog med om att t ex söka på nätet efter trävarugrossar eller dylikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst "Tha Skippa" Postad 7 Juli , 2004 EN LITEN KORRIGERING www.nilssontravaror.se/ MVH THA SKIPPA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Polle 0 Postad 14 Juli , 2004 Jag har just byggt en egen badbrygga och köpte ett trädgårdbord i massiv teak från JyskBäddlager för 1300:- (Bastam har jag för mig att det heter). Det sågade jag i två delar och monterade på en ram av aluminium och rostfritt. Bordet är 24 mm tjockt. För säkerhets skull bytte jag samtliga skruv till syrafasta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 14 Juli , 2004 Om du håller till i Stockholmtrakterna kan jag rekommendera http://www.palms.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser