sir_moose 0 Postad 16 Augusti , 2007 Har tre bekymmer med en nyinköpt båt. Det är en 23fots Sea-Ray Bowrider från 88. Motorn är en Mercruiser v8. Promlemen jag har är: 1. På växelspaken sitter det en throttle knapp. denna skulle tryckas in vid start. Tyvärr har den hängt sig och jag kan inte trycka in den alls. Nu har jag monterat ner hela reglaget men lyckas inte se vad osm är felet ändå, och de två verkstäder jag har varit hos kan inte få fram en ny till mig. Vad göra? 2. backen fungerar inte. När jag lägger i backen dör motorn. Har inte undersökt det vidare. 3. Batteriet laddas ur när båten står still, utan att jag gör någonting. Några bra tips och ideer till en glad nybörjare? Senast ändrad av sir_moose | 17 augusti 2007 | 10:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 16 Augusti , 2007 Safari? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sir_moose 0 Postad 17 Augusti , 2007 Ja, safari ville inte av någon anledning...nåväl, här försöker jag med firefox istället. Har tre bekymmer med en nyinköpt båt. Det är en 23fots Sea-Ray Bowrider från 88. Motorn är en Mercruiser v8. Promlemen jag har är: 1. På växelspaken sitter det en throttle knapp. denna skulle tryckas in vid start. Tyvärr har den hängt sig och jag kan inte trycka in den alls. Nu har jag monterat ner hela reglaget men lyckas inte se vad osm är felet ändå, och de två verkstäder jag har varit hos kan inte få fram en ny till mig. Vad göra? 2. backen fungerar inte. När jag lägger i backen dör motorn. Har inte undersökt det vidare.3. Batteriet laddas ur när båten står still, utan att jag gör någonting. Några bra tips och ideer till en glad nybörjare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 17 Augusti , 2007 2.Är inte så hemma på mercruiser, men tror att du har en microbrytare som ska arbeta vid ändring av växelläge, den är ett känt problem. Finns nog trådar om den tror jag.3.Sätt in en huvudbrytare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sir_moose 0 Postad 17 Augusti , 2007 Tack Botved, ska kolla upp det med microbrytaren. Hur gör man för att säta in en huvudbrytare? Är det att ringa en elektriker eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 17 Augusti , 2007 Köp en billig huvudbrytare på ex Jula, finns bland båttillbehör. Den monterar på plusledaren som går från batteriet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sir_moose 0 Postad 17 Augusti , 2007 Tack. det ska jag göra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser