Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Millanita

vattensporter...

Rekommendera Poster

Hej, här kan alla som känner sig manade att dela med sig ev. erfarenheter tips och trix osv gällande alla typer av vattensporter. Själv har jag och min sambo inhandlat en Bella 512 som vi b.la ska köra wake bakom....får se hur det går efter några års uppehåll  14.gif\  bilder kommer snart....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Härligt med lite wakeboard! Jag köpte båt förra året enbart för wake åkning. Upptäckte dock att vågorna blev något små efter den båten jag då hade (den som är i min sjöbod) varpå jag i år har köpt en maxum 2052. Var någonstans kommer du hålla till med åkningen?

 

//El_Jimbo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här tråden skall jag hålla koll på.

Vi väntar på vår Ryds 568 GTI, skall lära mig åka vattenskidor & wakeboard i sommar, så alla tips är välkomna.

 

Senast ändrad av gofastaway | 30 juni 2007 | 09:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Turas ni om att åka wake och att köra båten eller är det bara en av er som åker wake? Ser fram mot massor av bilder från både dig och andra!

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skojsam tråd, själv är man bara på barn stadiet med vattenring, men en kneeboard kommer nog snart att införskaffas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej

 

För att hålla barnen på bra humör så har mängder med leksaker inhandlats ... Ring, banan, kneeboard, vattenskidor (Vuxna å barn) samt en O´ brian Wakeboard !!! Håller tummarna för en MYCKET bra sommar !!!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo självklart turas vi om, men jag har lite tur då jag åkt sen innan och kör även snowboard oxå...men jag ska få upp min pojkvän det är målet denna sommaren...du då kör du ngt :)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


hej!

 

Trevligt det låter funkar det bättre nu med annan båt jimbo?

Jo vi håller till på röda holme i onsala, var ute och åkte i tisdags faktiskt, wee vilken kväll. Ovanligt att det är spegel på havet men det var det denna kvällen, och det gick fakiskt bra att åka med. Har ingen egen wakeboard av olika orsaker men planerar att införskaffa mig nästa säsong. Fick åka på broshans wake som knappt är använda och nästa 4 storlekar för stor men det funkade ändå :)

 

Finns det ngn annan som åker neråt kba, onsala vallda?  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Oj vad du inhandlat mycket roliga ting till barnen, då kommer dom få en oförglömlig sommar dvs om det blir bättre väder...

Vi körde plumse elr ring bakom båten i tisdag, vilket var första gången denna säsongen, men vad kul det är...antar att du oxå ska åka

 

ha det så roligt och berätta hur det gått!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Millanita.

 

Har ni satt dit en pylon eller drar ni i pollarna via dragblock?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag satte dit en pylon på min bella 512 Excel.

Har dock inte hunnit testa den än.

post-12925-1394235137,6342_thumb.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det funkar grymt mycket bättre nu när jag har en större båt! Svallet blir helt anorlunda och höjden på hoppen har ökat markant. Det enda jag funderar på nu är hur jag skall montera en pylon på båten utan att förstöra den för mycket. Får se hur jag ska lösa det. Här i Karlstad har det regnat större delen av veckan så det har faktiskt inte blivit mycket åkande, har inte ens vart nere vid båten.

 

Helt klart ska du skaffa en egen wake! Det blir en grym skillnad om du får en bräda och bindningar som är för din storlek. Kontrollen på åkningen ökar markant och du kommer garanterat våga mer när du känner att grejerna sitter ordentligt fast!

 

Hör av dig om du behöver tips!

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Wake är sommarens stora nöje!

provade att dra två bakom samma båt, resultatet ser ni på bilden!

Båten då: Flipper 470gt med en Evinrude på 70hk.

Ha det så kul på brädan i sommar...

post-2267-1394235138,2509_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj. Tillverkade en mobil pylon, dvs lös pylon som jag spänner fast med vajer och spännband. Använder den dock inte för tillfället då båten reser sig på tok för mycket vid start. Letar ny båt nu så jag funderar på att börja leta upp delarna till pylonen igen.

 

Nu vill jag bara ha lite värme igen, bra sugen på att åka lite :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ok ser ju toppen ut, gött att komma upp lite i höjd fast jag måste bygga upp mina ben o arm muskler först innan vi sätter på en pylon då dom går ur led ganska ofta ;( men det kommer kanske även när min sambo börjar åka desto mer...

drar bakom i tamp fästena där bak, fungerar ju bra....

ska ut och åka idag fasktiskt, blivit bättre väder äntligen jippii...

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wee vad härligt att det äntligen blivit väder för båt och vattensporter 26.gif\

Ska meddela att min kära sambo kommit upp på waken, äntligen nu kan vi njuta tillsammmans, han var så himla duktig...

Har nån ngt tips om hur man får av sig wakeboarden på minst smätsammast sätt. Jag får ju oftast hoppa i vattnet och slita och dra bort fötterna från brädan och bindningarna, ganska jobbigt...

Ännu har jag inte tagit några bilder (svårt när en kör båten o en kör waken) Men det kommer väl så småningom...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej Millanita.

För att få av sig brädan på smidigast sätt brukar jag ligga i vattnat, lossa bindningarna, sträcka ut bena rakt ut, sträcka ut fötterna och sedan snabbt dra bena till mig. Då brukar fötterna smidigt glida ur.

Vill passa på att tipsa om en ny sida där vi tipsar om och diskuterar det mesta som rör vattensport. Sidan håller fortfarande på att byggas men är helt klart användbar. Titta gärna in och hjälp oss på vattenlust.se:

http://www.vattenlust.se/ 

 

Senast ändrad av ericsson | 09 augusti 2007 | 16:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!
Tar upp tråden igen med tanke på att sommaren är ruggit... nära. INTE. -2 grader C & snöfall ute. Men man blir ju lite åksugen iallafall.
Om det är info om wakeboard ni vill ha så kan jag rekomendera följande sidor:
www.wake.se själva navet för wake i sverge där fins det även fler länkar till andra sidor, tis & trixs, faq osv.
www.wakeboard.nu sem är forum för wakeboaråkare.
Att lära sej åka W är inte så svårt som många tror & det är himla kul oavsett om man är nybörjare eller elit.
Ha kul i sommar...\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är står inför att köpa en Bella 512 Excel.

Är väldigt sugen på att testa Wakeboard (har aldrig provat tidigare) men undrar lite över hur man fäster linan i båten. Då båten kommer köpas ny och jag inte är sugen på att börja borra direkt undrar jag hur man kan lösa det provisoriskt på något annat sätt än pyloner eller torn?

Millanita skriver om att ni fäster linan i tampfästena bak, hur går det för motorn? Ingen risk att linan tar i och repar motorn? Hur gör ni?

 



Senast ändrad av sodjoh | 28 juni 2009 | 18:42

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...