Gå till innehåll
onsdag 17 september 2025
Mawi

Billig Högtryckstvätt?

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet från Rustas eller Överskottsbolagets billiga högtryckstvättar? Båda har ju små apparater för ca 400 :- Jag skall inte ha den till att blåsa av havstulpaner med utan bara tvätta tampar och däck med. Den ena anger 90 bar och den andra 130, hur skall man tänka ang detta? MVH Martin

post-24043-1394235115,9056_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt stor skillnad på 90 bar och 130 bar i arbetstryck om det är detta som dessa siffror avser. Ju högre tryck desto bättre bara man har möjlighet att justera det nedåt beroende på vad man skall göra. Sedan skall man väl ha klart för sig att man får vad man betalar för.

Vet inte om det är direkt bra att köra med högtryckstvätten på dina tampar då denne riskerar att slå sönder fibrerna i dem. Sedan blir det välidgt slaskigt att köra men den på däck tycker jag personligen. Det är bättre med en vanlig slag och en borste. Just trycket gör att man lätt blöter ner sådant som man inte ville tvätta just då, sedan kanske din båtgranne inte heller uppskattar detta tilltag om du har en sådan intill din båt.

Detta är som sagt mina personliga åsikter.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller nog med... svamp o vanlig borste borde göra susen. Men för 400:- kan det väl vara värt att pröva i höst vid upptagningen.

Vad gäller tamparna så kan du köra dem i 40 grader i tvättmaskin, blir superrent (i a f enligt Treütiger i Kasta Loss 8.gif\)

MVH

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...