_DoGGi_ 0 Postad 22 Juni , 2007 Har köpt en gammal evinrude 4 som hjälp/trollnings motor. Den kan vara svårstartad men stora problemet är att den dör efter någon minut. Jag har nyligen bytt bensinfilter och tändstift. Vad kan det vara för fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 22 Juni , 2007 Jag kan tillägga att ibland startar den igen direkt för att dö igen men oftast går det inte att starta igen utan jag får vänta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SupraTompan 1 Postad 22 Juni , 2007 Låter så enkelt som att det bara är skit i förgasaren, i huvudmunstycket rättare sagt. Är det skit i det, fylls flottören långsamt med bensin, sen när du startar den sugs det ur fort och motorn dör och du måste vänta på att det har fyllts på igen, det har hänt mig förr ett antal gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 22 Juni , 2007 Ok tack för snabbt svar. Tänk nu på att jag inte är speciellt hemma på motorer så försök förklara lite enkelt vad jag ska göra för att rengöra det är du snäll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 24 Juni , 2007 Finns det någon annan som kanske kan förklara, vore kul att få igång den snart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser