Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
maxrelax

Sveriges bästa fiskevatten?

Rekommendera Poster

Hej, Var med om att rösta fram Sveriges bästa fiskevatten. Lämna ditt bidrag på denna tråd Ps. Bifoga gärna ett foto på din fångst. Vårhälsningar maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus

Hakefjorden.fin natur och grymma havsöringar på våren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MK

VÄNERN Oslagbar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Svensson

Hej på er! Det bästa fisket finns i Blekinge/Hanöbukten. Återkommer med fiske bilder

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag själv är förtjust i mörka insjöar i västerbotten. Gärna skall fisket ske sen kväll, gärna lite småruggigt väder. Fisket ska vara med stora vobblers, för fisken vi är ute efter är mycket stora gäddor. De sjöar jag nu talar om är Göksjön och stora bygdeträsket i Västerbotten. Och dom ligger mycket stämmningsfullt i en skön natur.. Nu längtar jag till sommaren och de härliga fisketurerna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor utanför Kristianstad, och kan inte annat än prata väl om havet här! Senaste fångsten var dock i Hällevik utanför Sölvesborg, där vi fick upp Lax på 10.5 resp 4.5 kg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får påminna mig om att ta med digitalkameran på nästa tur, själv bor jag ute på Värmdö / Stockholm, så jag brukar kuska runt omkring Runmarö, Nämndö osv... Fint gäddfiske på våren.. Men sommarstugan har vi i Västerbotten. Så min röst faller på mina mörka och lite kusliga insjöar! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anton

Rådasjön i Mölnlycket är inte så dumt. :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Karro

Röstar också på Blekinges fina kust! Är jämt ute och fiskar i Ronneby skärgård, här finns allt från små aborrar till stora gäddor och man får napp i princip varje gång man är ute med båten. Smakar gott gör det också!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst christian

finaste stället ja vet om ligger i västerbotten.. en liten tjärn som har grov abbore o gädda.. ligger ca 2 mil söder om vindeln.. fick en gädda där i sommras på 9.8 kg 169 cm lång... :-D fick även en massa andra gäddor mellan 4-8 kg ,, samt aborrar med en snittvikt på ca 1 kg .. så jag tycker att den e klart godkänd den tjärnen.. maila mejj för info...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sveriges bästa fiskevatten.... vad har du för riktlinjer? Mest fisk, störst fisk, strömmande vatten, sjö, hav, fluga, spinn, mete?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst dasard

Fångstzon 27 är bäst....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget går väl upp mot att dra en dörj i Skagerack efter segelbåten, eller att fånga en hummer på Västkusten Hummertokig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ohh, man minns med glädje när man var en liten pilt och låg på bryggorna i Smögen och metade krabbor.. En tråd agnad med glädnypa och en räka... Men jag åt dem inte, utan bara matade dem! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tog hem dem :-D Eller några av dem iaf ;-) Hade dem som husdjur i typ en vecka innan dem dog :-(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har sommarställe vid Yxningen i Östergötland. Har ju inte så mycket annat att jämföra med men att grov Abborre och Gädda kan jag intyga. Min fiskemetod är oftast löjmete. Har även tillkommit många trollingfiskare som vill ha upp den grova Öring och Röding som inplanterats för ett antal år sen. Även en fin skärgårdsmiljö med många fina sol och badholmar. Värt ett besök för alla vatten och fisketokiga.

post-3605-1394234274,2927_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst JOhan Einarsson

Helt klart Fladen på västkusten och fiska makrill på sommaren.Man kan stå med spöet och bara ösa upp makrill,4,5 stycken på krokarna och vattnet bara kokar under en.De e sköj

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gösfiske Och Stora Aborrar även gädda i sjön Viken som ligger vid töreboda/karlsborg i västragötaland.är helt ok. gös finnes det gott om och rejäla sådanna med.håll utkik efter tävlingen Gösadraget som är i juni månad...2a året i rad. http://hem.passagen.se/trollingfiske/ :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst John Armbrecht

givetvis Simris!!! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej säger desamma vänern är bäst :-nojd

post-7676-1394234397,8522_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Vilket fantastiskt land vi lever i KANONFISKEVATTEN överallt.Som favoritvatten håller jag personligen Vänern. Men Västkusten utanför Fjällbacka när makrillen är på gång då bör man allt vara på plats. Mvh Mikael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Makrillfiske runt Stora Pölsan en skön sommardag tycker jag är oslagbart! Ligger utanför Göteborg för den som inte vet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan det överhuvudtaget diskuteras? eller debateras, givetvis så är det ju simrishamn där kan du ta stor fisk lax och öring året om

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...