Peter_21 0 Postad 9 Maj , 2007 hej har en askeladden 430 med evenrod 25hp när jag har problem med ett pipande ljud när jag startar motorn den slutar inte pippa heller utan fortsätter. för att få tyst på pippandet måste jag vri tillbaka nyckeln försiktigt och vrir jag för mycket stannar motorn. vad beror detta pipande på? pip grejen sitter vid gasreglaget. har blivit så nu det sista. men var ej så för.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 9 Maj , 2007 Hej! l åter som du har någon form av Larm för ev Låg oljenivå eller överhettning som spökar.. Hade ett liknande problem på min förra båt isärtagning av Gasreglaget rengöringa av samtliga kablar och några omskarvningar fixade biffen den gången.. Felet kan även sitta i givaren på motorn brukar med tiden ärga sönder, rengöring brukar räcka... Lycka Till !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_21 0 Postad 9 Maj , 2007 tack för tipset. har kollat kablarn i motorn ska ta och kolla vid gas reglaget imorgon.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser