henrik_s 0 Postad 9 April , 2007 Hej Jag har en fast Garmin GPS i båten och vill nu få till en lösning för att koppla GPSn till min laptop där jag ska ha sjökorten. Jag har Fugawi 3 som programvara. Mitt problem är att jag inte lyckas importera kartbilder eller sjökort till programmet. Jag har XL3 kortet från Navionics på datorn men Fugawi vill inte hitta filerna trotts att den ska stödja Navionics. Någon som har några förslag eller erfarenheter av samma problem? Behöver Fugawi något speciellt format? Hur gör man filerna till det formatet i s f? Har någon erfarenhet av andra program där det är lätt att få tag på sjökort så är jag intresserad att höra om era erfarenheter. Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 April , 2007 Stöder den versionen av Fugawi vektoriserade sjökort? Man borde kunna få hjälp genom att www.fugawi.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 304 Postad 9 April , 2007 Hej Henrik Du måste ha Fugawi Marine ENC och en kortläsare från Navionics som läser CF kort, det går endast med den kortläsaren. Fugawi 3 klarar BSB kort. Hälsningar Ove Senast ändrad av Ove-T | 09 april 2007 | 18:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 9 April , 2007 Måste även kortläsaren vara Navionics?? Duger inte vilken CF-läsare som helst?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batingenjorn 1 Postad 9 April , 2007 Du måste även ha Navionics kortläsare. Har något med deras kryptering att göra. Det har inte funkat i någon av mina CF-läsare. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henrik_s 0 Postad 9 April , 2007 Det går alltså inte att kopiera över filerna från kortet och ha dem i en map på hårdisken? Är enda sättet att ha det fysiska kortet i datorn hela tiden? Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batingenjorn 1 Postad 9 April , 2007 Just det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser